Jera on Air

In deze case leggen we uit hoe wij – het festival van het jaar 2024 – Jera On Air hebben geholpen bij het realiseren van hun doelstellingen. 

Jera on Air

De wens

Jera On Air. Het festival van het jaar 2024 én het festival met de beste sfeer van 2024, een van de grootste punk, hardcore en metalcore festivals in Europa, heeft als wens om de betrokkenheid van festivalgangers te verhogen en tegelijkertijd de waarde voor sponsoren te maximaliseren. Het festival, dat volledig door vrijwilligers wordt gerund, wilde een manier vinden om de interactie met fans te verdiepen en tegelijkertijd meer exposure voor sponsoren te genereren, zonder de unieke festivalervaring te verstoren.

FOCUS on Jera On Air

Met FOCUS bieden we een oplossing aan die de fan engagement via gamification naar een hoger niveau tilt. Tegelijkertijd verbeteren we aan de zichtbaarheid en ROI voor sponsoren. Een evenement zoals Jera On Air krijgt binnen het FOCUS platform een eigen ‘Hub’. Dit is een pagina met alle content- en gamification stromingen.

Verhoogde fan engagement

We ontwikkelden samen met Jera On Air vraag- en antwoordspellen, gebaseerd op festivalgeschiedenis, line-up en sponsorinformatie. Met deze spellen creëerden we een ervaring die fans op een speelse manier verbindt met het festival. De games houden bezoekers langer bezig, verhogen hun betrokkenheid en creëren een gevoel van verbondenheid met het festival en zijn partners. Verder is er natuurlijk stimulerende en inspirerende content te zien met door-click-links gericht op ticket sales en verkoop van fanwear.

FOCUS zorgt ervoor dat sponsoren van Jera On Air meer exposure en verdieping krijgen onder de fans. Deze aanpak zorgt voor langere interactie met het merk, waardoor de merkherkenning en merkloyaliteit toenemen

Met FOCUS verzamelen we data over het gedrag en de voorkeuren van festivalgangers, uiteraard wel geanonimiseerd. Deze data is essentieel voor het evenement, aangezien het hen helpt te begrijpen hoe hun content presteert, welke merken en sponsoren de meeste impact hebben, en welke acties leiden tot een hogere betrokkenheid. Dit geeft het evenement en sponsoren niet alleen meer inzicht, maar ook een duidelijk meetbare ROI.

Het resultaat

Games
0
Uur aandacht
0
Outgoing links
0

Met FOCUS heeft Jera On Air niet alleen de betrokkenheid van festivalbezoekers aanzienlijk verhoogd, maar ook waardevolle connecties tussen fans en sponsoren gecreëerd. Dankzij langere interacties met gesponsorde content en inzichten uit data van de antwoorden, profiteerden sponsoren van meer zichtbaarheid en sterkere relaties met de doelgroep.  

Tijdens de festivalweek is er 65 uur aan aandacht gegenereerd voor Jera On Air. Door het spelen van meer dan 2500 games, werd er een gemiddelde aandachtsduur van 6 minuten per JOA fan gerealiseerd. Zo’n 22 uur van de totaal gegenereerde aandacht ging naar de business partners van JOA, zoals Eastpak, American Socks en Atticus. Door middel van het uitlichten van deze business partners op de contenthub van Jera On Air, zijn daar 750 uitgaande links naar websites en webshops gerealiseerd. 
FOCUS heeft hiermee bewezen de ultieme tool te zijn voor het versterken van fan engagement en sponsoractivaties binnen festivals.

Ervaringen met FOCUS

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Wout Gommers
Sales

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit dolor

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit dolor

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Wout Gommers
Sales