Help Center

We helpen je graag een handje op weg in de wereld van FOCUS. Ervaar je problemen of wil je nog iets nalezen, het kan in ons help center.

Help Center

Tutorials & Antwoorden van het FOCUS team

Laat ons je helpen door het bekijken van onze artikelen. Hier vindt je alle hulp om zelf aan de slag te kunnen.

Tips & Tricks

Leer snel hoe FOCUS – Fans of Brands werkt en al haar functies.

Feed Image Canva template: link

“How to play” template: link

  • Feedlabel: onder de 25 karakters
  • Video cta: max 2 of 3 woorden als je de hele cta wilt zien!
  • Titel: Onder de 50 karakters, anders is een deel van de titel niet zichtbaar.
  • Met de keywords worden gerelateerde posts/producten gelinkt aan jouw posts/producten. Zorg er dan ook voor dat alle aspecten van jouw product vertaald zijn naar keywords zodat gebruikers jouw product makkelijk kunnen vinden! Keywords werken namelijk vergelijkbaar als SEO (Search Engine Optimization) waarmee je de vindbaarheid van jouw content strategisch kan optimaliseren.
  • Voorbeeld: ‘XXL’, ‘Nutrition’, ‘XXL Nutrition’, voeding, eiwitten, recept
  • Zodra je al posts online hebt staan kun je reeds ingevoerde keywords selecteren uit een dropdown menu.
  • Wanneer je tijdens het uploaden van content of games ‘Ready for review’ selecteert onder ‘Status’ krijgen wij een bericht om de content/game te controleren.
  • Zodra wij hebben gecontroleerd of de kwaliteit en url van de content/game in orde is, zullen wij deze publiceren zodat deze online komt op de gewenste publication date.
  • Let op: een publication date kan niet in het verleden liggen!
  • Zodra je content/games geüpload hebt kun je deze content/games linken aan je partner profiel. Dit doe je door naar ‘Partner profile’ te gaan onder het menu, jouw partnerprofiel te openen en daar alle content aan te vinken onder ‘Show in profile’. Deze content is nu te zien in jouw profiel in de app!
  • Onder ‘Partner profile’ kun je ook de volgorde van jouw content/games veranderen. Dit doe je door items te slepen naar de gewenste plaats.
  • Zorg dat jouw logo duidelijk is. Onduidelijke logo’s vallen soms weg bij bepaalde content, vooral in filmpjes.
    • Specificaties:
      • 1:1 – min. 288 x 288 pixels (voorkeur 320 x 320 pixels)
      • Logo gecentreerd in het midden
      • Zwarte letters omringd door wit
      • Witte letters omringd door zwart
      • Geen (te) kleine letters

FAQ

De antwoorden op de meest voorkomende vragen vind je hier. 

  • Feed:
    • Bestandsformaten: JPEG, PNG, JPG (MP4 ook nog voor video’s)
    • Max. bestandsgrootte: 2 MB
    • Voorkeur Indeling: Staand (verticaal) of vierkant, niet horizontaal!
    • Beeldverhouding en min. resolutie:
      • 9:16 – min. 288 x 512 pixels
      • 4:5 – min. 288 x 360 pixels
      • 1:1 – min. 288 x 288 pixels
  • Quiz It:
    • Bestandsindelingen: JPEG, PNG, JPG, MP4
    • Max. bestandsgrootte: 12 MB
    • Max. lengte bestand: 15 sec (voorkeur tussen 8 en 10 sec)
    • Vraag instellen na een paar seconden
    • Beeldverhouding: 9:16 of 4:8
    • Resolutie: de video moet minimaal 1080 x 1920 px zijn.
    • Zorg ervoor dat de belangrijkste delen van je video in het midden van het scherm gecentreerd zijn.
  • Find It:
    • Bestandsformaten: JPEG, PNG, JPG
    • Max. bestandsgrootte: 2 MB
    • Beeldverhouding en resolutie:
      • 4:8 – 800 x 1800 pixels

Upload eerst de eerste foto en druk daarna op bewerken. Druk dan op het plusje boven de foto om nog een foto toe te voegen.

Als je een foto geüpload hebt en het eerste label hebt toegevoegd en opgeslagen, druk dan op het plusje onder ‘Labels’. Hier kun je nog een label toevoegen.

Per foto moeten precies 5 verschillen aanwezig zijn. Zorg dat het unieke verschillen zijn (dus niet hetzelfde verschil op twee verschillende plekken) en zorg er ook voor dat de verschillen ca. 80 pixels zijn.

Ongeveer 80 pixels.

  • Quiz It: minimaal 6 vragen en maximaal 9, met de voorkeur voor 8 vragen.
    • Het liefst 4 videos en 4 foto’s
    • Een quizvraag moet 2 of 4 antwoordmogelijkheden hebben, dus geen 3 of 5.
    • Een quiz antwoord mag maximaal 22 karakters bevatten.
  • Find It: In een bundel moeten precies 3 Find Its zitten.

Als je een prijs hebt, laat het ons weten, dan kunnen we deze koppelen aan jouw game!

  • fysieke prijs: zorg dat wij deze ontvangen voordat deze in de app staat zodat wij deze kunnen versturen.
  • Digitale prijs: zorg dat wij de code/ticket ontvangen voordat deze in de app staat.

Dit hebben wij van jou nodig:

    • Titel van de prijs
    • Aan welke game(s) de prijs gekoppeld moet worden.
    • Winkans
    • Introductie (korte omschrijving van de prijs)
    • Beschrijving (dit komt bij jouw prijs in de app te staan)
      • Voorbeeld: “Op Pathé.nl vind je de nieuwste films en een actuele filmagenda van alle Pathé bioscopen. Bekijk nieuwe filmtrailers en koop gemakkelijk online tickets. We sturen je bon zo spoedig mogelijk naar je op! Veel filmplezier.”
    • Het aantal prijzen dat ter beschikking wordt gesteld.
    • De start- en einddatum
    • Targetting (optioneel):
      • Leeftijd 
      • Gender
      • Level van de gebruiker
      • Locatie

 

    • Feed Title (optioneel): Een zin van max. 50 characters die onder de post komt te staan in de feed.
    • Feed probability: De kans dat jouw post in de feed van een gebruiker voorbij komt.
    • Win threshold: Hoeveel quizvragen een gebruiker goed moet hebben om de quiz te winnen.
    • Difficulty: Dit is de moeilijkheidsgraad. Wil je nieuwe gebruikers targetten, kies dan easy. Wil je dat iedereen je game kan spelen, kies dan all.

Een feed image is de foto die de gebruiker tegenkomt in de feed, hier drukt de gebruiker op om jouw game te spelen. De template voor de feed image vind je in de Tips & Tricks hiernaast.

De introduction image is de foto die de gebruiker te zien krijgt zodra de gebruiker op de feed image heeft geklikt. Voor een Quiz It is dit dezelfde foto als de feed image, voor een Find It is dit een ‘how to play’ foto. De template voor de ‘how to play’ vind je in de tips & tricks hiernaast hiernaast.

Kun je hulp gebruiken?

Verzend een ticket

Gebruik uw account om supporttickets aan te vragen en de status ervan te volgen. Meld u aan om een nieuw ticket te verzenden.

Stuur een bericht

Stuur een bericht naar ondersteuning zonder in te loggen. Open uw favoriete messenger en stuur ons daar een bericht.

Plan een Zoom call

Kies de tijd en datum en we lossen uw probleem op tijdens een Zoom-videogesprek van 20 minuten.